Friday, December 19, 2014

Malaysian is going crazy!

Entah kenapa, zaman sekarang ni, semua pun serba tak kena. nk mkn itu xelok, nak makan ini tak bagus. sigh~
Pakai itu bahayakan tulang, pakai ini bahayakan kulit.
ayam kat pasar ada cucuk ubat so tak bagus. kl nak makan ayam kene bela sendiri. sembelih sendiri. bla..bla..


Monday, December 1, 2014

Buat baik

Pernah tgk 1 youtube ni. Tentang buat baik. Bila sorang buat baik, dan sorg nampak. yg nampak tu akan buat baik juga. ada org lain yg nampak dan org lain tu pulak buat baik lagi dan begitulah seterusnya. nanti saya try cari video tu.

Benda ni jadi kt saya semalam. sebelum ni, kalau kucing dok tunggu bwh meja, kl hari tu sy makan nasi goreng atau mee, saya takde apa nak bagi kat dia. so, dia dok mengiau2 tapi saya wat bodoh.

Suatu hari, saya nampak sorang pemuda ni. gaya makan mat despatch. hihi.. dia tgh nak tapau lauk. bila kucing mengiau kat kaki dia. die terus amik sekor ikan goreng dan bawak ikan tu keluar kedai dan bagi kucing tu makan.

Selama ni, sy hny fikir nak bagi sisa2 saya ja. Kalau xde sisa, xdelah. rupanya, boleh juga belanja kucing tu sekor ikan goreng kan. baru dpt idea.