Daisypath Anniversary tickers

Sunday, December 19, 2010

Hajat & keputusan muktamad

Saya SELALU bagitau Nazeem,
"Ibu kene tinggal Ajeem kat nursery, xdapat jaga Ajeem sbb Ibu nak g keje. Ibu nak g keje sbb nak beli banyak2 toys kat Ajeem."
Kunun masa tu bajet keje gaji besar la. Leh la beli toys tiap2 bulan kat Nazeem. Hampeh. Xde mende sgt yg sy beli kat die. Kalau la die bole faham, mesti die cakap,
"Ape la ibu ni, da la tinggalkan Ajeem kat nursery yg jaga Ajeem ala kadar je. Ajeem xsuke tau dok nursery tu. Acik Intan marah Ajeem.. Ajeem xsuke la.. Ibu janji nak beli toys tapi beli ultraman xori kat giant yg 4ekor RM5 tu je. Baik xpyh keje. Ibu xkeje pon Abah leh beli toys kat Ajeem jugak."
huhu~ sangat sedih. Ape nak buat. Ibu die keje tiap2 bulan dgn gaji yg ciput. lagi mintak duit Abah utk topup petrol & makan. So, bile saya fikir2 dengan mendalam, saya rasa, setelah 11 bulan bekerja kat situ, saya xdapat apa2 pun selain pengalaman... (Saya xnafikan yg pengalaman itu sgt berharga, tapi saya pasrah setelah mengambil kira pelbagai faktor). Sy membuat keputusan untuk resign selepas dapat bonus ni (Dec salary). Bonus ni pon company bagi separuh2. Separuh bulan 1 separuh bulan 3. I can't wait anymore longer. Saya nak benti pas dapat bonus yang pertama tu jugak. Nekad! Sebenarnye, ade sebab yang membuatkan saya nekad. To tell u guys the truth, I love this company. I love the environment of the workplace. Susah untuk saya wat keputusan ni. Mungkin sy akan ceritakan lebih lanjut di lain post.
Allah Maha Besar.. (tibe2 rs nak nyanyi lagu Maher Zain), kalau da rezeki, xkemana. Selepas beberapa hari sy nekad untuk resign, Allah telah bagi sy 1 berita gembira. Dia telah bagi sy rezeki baru. Mungkin juga sy akan cerita di lain post. Sebab dalam post ni, sy bukan nak cite tentang semua2 ni. haha~ nampaknye saya da jauh melalut.
Sebenarnye sy nak cakap, nanti, dengan duit bonus separuh yg sy dapat nanti, sy akan gunakan untuk beli mainan kat Nazeem. Saya nak beli slide di bawah (sila rujuk gambar) untuk dia. sy harap die suka. Sy jugak berharap, bonus sy yg separuh tu cukup untuk beli slide ni. kalau xcukup, terpaksa la Abah topup (Abah laaagggiii~) Sy harap, ini dapat membuktikan kepada Nazeem yg sy bekerja utk beli toys kat die. huhu~ Ibu jugak minta maaf tentang nursery tu. Ibu tengah cari penjaga yg betul2 bagus untuk Nazeem ye syg.. Ibu sentiasa dok cari. na. Nazeem tau la. Typical penjaga melayu.. Jaga budak kerana duit. Duit nak, wat keje xsemenggah. ~malalut~


Impianku yg plg latest!

Impian lain???..huish~ belambak2 dalam otak ni! haha~ kalu nak list down... xtido la sy smpi pg. kwang..kwang..kwang..

No comments:

Post a Comment