Sunday, May 20, 2012
Gambar
Then, gambar AKMAL Langkawi.
Entah mcmana kedudukan gambar ni sbb sy send pakai e-mail guna tipon blackberry sy je.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone
Rindu Nazeem
Ajeem dok elok2 ngn abah ok. Nnt abis kursus kite jumpa ok..
Gudnite ajeem. Ibu loves ajeem so much! Mmuah!! :'(
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone
Monday, May 14, 2012
Wednesday, May 2, 2012
Chak!
MashaAllah. Secara jujur, saya memang malas. Tuan rumah pun xjenguk blog ni, xpayahlah harap ada orang nak jenguk ;-) . Tu sebab yang kedua sebenarnya. Sebab UTAMA adalah, saya lupa password nak log in blog ni. Haha. Sigh~
Tuesday, January 17, 2012
Hurt
Dgn keje br ni. Cuti husband pon xmenentu. Hr tu die cuti sabtu. So, mlm jumaat die blk sini. Ahad pg2(iaitu semalam) die da blk Perak. Ahad (iaitu semalam) tghari sy follow g Perak. Sbb sy rs gila dok umah. Area Sabak Bernam. Kire tpt husband tu sempadan Selangor la. Dlm 120km dr Puncak Alam ni. 1st time la jugak sy drive sndr sejauh tu. Dis week sy keje tghari. So pg td sy btolak blk sini. Kire, hr ni sgt pntla.
Kesian Ajeem. Kl nk cite psl Ajeem. Lg la kesian. Die da la rapat ngn Abah die. Tp, die nampak mcm kuat. Mmg die ade sebut2. Tp, kite explain sikit2, die da ok. Anak ibu mmg kuat!
Pape pun. Sy sgt rindu dgn husband sy :(
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone
Friday, December 30, 2011
Tahun baru, hidup baru
Sy xberapa happy dgn tahun baru nnt. Sbb ape? Mr.Hubby dapat keje baru. It should be a yeay! Alhamdulillah. I am proud n happy for husband. He climbs a step or two in his career achievement. But the worst part is, he'll be moving to PERAK. Yes. Kat kg! The worst of the worst, die paksa sy ikut. Siap ugut, jgn salahkan die kl die jumpa ustazah pilihan kat kg tu. Argh... stress mak!
So, skrg sy tgh dalam proses mintak tukar. Mintak ditukarkan kat cwngn Teluk Intan. Owh... no more 1Utama... chillies...seafood...owh...(pasrah) sigh~
Husband will be reporting to the new place next week I think. While waiting for my transfer application to be approved, I need to stay here. Also, should be a yeay! But... hidup tanpa my husband ibarat jasad yg xbernyawa. Familiar? ;) Seriously! Husband telah menyewakan rumah untuk sy n nazeem di puncak alam. Rumah yg sgt selesa. Die belikan barang2 rumah. Yg penting2 dan menyediakan kelengkapan yg cukup utk kami. Again.. still xcukup tanpa dia. L ssh utk membayangkan hidup tanpa die. Since, dielah pelengkap hidup sy. Die la pemandu hidup sy.
Sy xnk dok kg. Tp, nk dok ngn die. Cane??? Kene doa die dpt keje kat KL blk. Tp, koman2 mst die kene stay keje br for at least 5 more years. Ok. Xnk fikir. Huhu...
FYI, kedudukan sy bila berada di Teluk Intan adalah tidak baik dr segi kerjaya sy. Sbb, cwngn Teluk Intan adalah cwngn kecik. Kerja pon xbyk. Pengetahuan dlm bidg kerja pon xkan jd byk sbb mmg xbyk penyeludupan kat teluk intan tu. Kilang utk dikutip cukai pon bape kerat la sgt kat situ. Kemungkinan sy akan ketinggalan berbanding kwn2 sy skrg adalah besar. Bg sy, keputusan utk mengorbankan kerjaya sy adalah tidak mudah utk dibuat. Namun sy TERPAKSA pasrah. Sbb sy PEREMPUAN+ISTERI. Sy xtau nk salahkan siapa. Nak kata husband, xjuga. Mestila die nak isteri n anak bersama die. Nthla labu. Untuk menyedapkan hati sy, sy berpegang pada ungkapan, rezeki Allah dah tentukan. Kalau lah rezeki sy dapat naik pangkat, InsyaAllah. Sy akan naik pangkat jgk wpon sy keje kat stesyen kecik. (pasrah lg..)
Azam 2012 (Part 2)
Ha..kemain lg. Ade part2. Da la lupa password nak log in blogger.com ni. Nasib baik leh type dlm email n send.
Ok. Sy nak tambah apa ek utk azam sy. Sy nak tambah 1 je lah. Sbb byk2 pon blom tentu tercapai. Sy nak tambah azam utk karier sy lah. Azam utk karier ni sbnanye ade limitations utk sy capai. Tp, xpe. Ape salahnye berazam kan. 7-INGIN MENJADI PENGUASA KASTAM YG BERMARUAH, BERBUDI BAHASA DAN BERPENGETAHUAN TINGGI. So, semuanya 7 la azam sy utk thn 2012. Huhu.. byk jgk kan.
Siap da kot azam sy. Semoga tercapai tahun 2012. AMIN!
- MENJADI SEORANG ISTERI YANG SOLEHAH DAN SENTIASA MEMBAHAGIAKAN SUAMI TERCINTA.
- MENJALINKAN HUBUNGAN MESRA DGN MIL.
- menjadi lebih berkeyakinan diri.
- menjadi seorang yang berdisiplin.
- menjadi lebih baik.
- menjadi lebih rajin.
- INGIN MENJADI PENGUASA KASTAM YG BERMARUAH, BERBUDI BAHASA DAN BERPENGETAHUAN TINGGI.
HAPPY NEW YEAR FAMILY, FRIENDS AND ENEMIES :) To enemies, go die! (heh!)
Azam 2012 (Part 1)
Erm..xkan nak carry forward je kan. Sy nak wat penambahbaikkan la kat azam sy ni.
1- jd isteri yg terbaik utk Mr.Hubby.
Ayat di atas, mcm ada salah kan. Nak jd yg terbaik?? Mcmla Mr.Hubby ada bini lain. Hahaha... (kl ade, nahasla beliau!) Roughly, sy ni mmg seorg yg baik terhadap suaminya. Yelah. Sy xcurang. Definitely! Cuummaa.. sy ni pemalas. Huhu.. tp, wpon sy pemalas, rumah sy xdelah mcm tongkang pecah. Sbb ade molly yg kemas. Hehehe... tp..pasni da xda molly... L (sbb ape xde molly?nnt sy cite) sy xsuka masak. Tp, Mr.Hubby xdelah kurus kering. Makin berat adelah. Cuba byg kl sy masak? Huhu..xnak byg.. <rationalize> So, sy nk tukar point di atas kepada, MENJADI SEORANG ISTERI YANG SOLEHAH DAN SENTIASA MEMBAHAGIAKAN SUAMI TERCINTA. (Nk kene cr ciri-ciri isteri solehah. Nge~)
3-jd menantu yg baik
Point ini akan jd point ke-2. Erm.. br je last week. Sy ckp kat husband. "rsnya, mak syg ayg la bg. Sbb die msk ikan keli utk ayg". Hehe.. MIL xmkn ikan keli. Tp, kl sy blk, die akan msk ikan keli utk sy. :D kire tu improvement dr diri sy dan dia. Aphal pulak improvement dr diri ko ni Natasha?haha.. ye lah. Sy nk mengaku die syg sy bukan senang tau. Heh! Penambahbaikan point di atas adalah, 2-MENJALINKAN HUBUNGAN MESRA DGN MIL. (Hahahaha..)
4- nk jd lbh berkeyakinan diri. Jd over confident pon ok jgk kot.
6- nk jd seorg yg berdisiplin
7- nk jd lebih baik
10- nk jd lbh rajin. Yup. nk sgt jd rajin.
Point2 di atas da mmg tepat dan padat dah. Org yg xleh buat tu yg something wrong. Nge~ xpyh tukar pape lah. Just tukar no point kepada 3,4,5 dan 6.
Ya Allah. Panjang lebarnye. Mst korg boring kan baca. Hehe.. xpelah.. kl boring xpyh baca. Sy tulis ni pon lebih kepada luahan perasaan dan utk dijadikan rujukan bile2 tua nanti.
Entry ni psl sy wat pembaikan. Penambahnya kat next entry kot. Ssh pulak nak baca panjang2 kan. Hehehe. Kalau sy pon xsuka baca panjang2. Haha..(bajet ade org baca blog kau!)
Review azam 2011
Haha J mcm familiar je tajuk di atas kan? Tukar tahun ja. akhir tahun br nak update blog. Da mcm blog setahun sekali dah. Mcm biasa, bile nak tukar tahun je, sibuk la nk psg azam. Sy lak sibuk carry fwd azam yg thn dl2..yg smpi skrg xde improvement lg L
Antara azam yg sy carry forward dr thn 2010
1- jd isteri yg terbaik utk Mr. Hubby. <Sy sendiri xpuas hati lg. Tp, sy mmg syg suami sy sepenuh hati sy. Sy akan sentiasa cuba buat die happy>
2- jd ibu yg terbaik utk nazeem < sy rs sy ibu yg baik. Sy syg die lbh dr nyawa sy. Sy sentiasa cuba wat die happy. Cuma sy jns xbape lyn die bercakap sbb sy xlarat nk lyn. Hehe. Tu la. Dulu bising die xbercakap. Skrg xberhenti bercakap pon bising jgk. So , bole delete kot point ni. Heh!>
3-jd menantu yg baik < owh. Sy mmg menantu yg teruk. >
4- nk jd lbh berkeyakinan diri. Jd over confident pon ok jgk kot. <fail lg>
6- nk jd seorg yg berdisiplin <fail!>
7- nk jd lebih baik <fail!>
8- nk jd pelakon filem <delete>
9- nk jd duta estee lauder <delete>
10- nk jd lbh rajin. Yup. nk sgt jd rajin. <fail!>
So, as the conclusion, sy rs, point 1, 3-7 and 10 sy akan jd kan azam 2012 sy J.
p/s: terpaksa anta pakai email sbb lupa password blog.huhu..
Friday, September 2, 2011
Aidilfitri 2011
Pape pon, sy nak ucapkan Selamat Hari Raya. Maafkan segala khilaf & salah yg sengaja mahupun xsengaja. Sebagai manusia biasa, pastinya sy xdpt lari dr melakukan kesilapan dan menyakitkan hati kwn2 dan keluarga. :)
Hari ni raya ke-4, sekejap je masa berlalu. Xpuas rsnye. Xsgp rsnye nk byg hr isnin ni. Nak kene g keje. Mengadap muka2 runner/agent tu. Sigh~
Raya pertama kat sg.lampam. Umah tok n embah sy. Ini la kali pertama sejak berkahwin, pg ry ada kat umah belah sy. :) So, mestila happy banget! Then ptgnye da beraya ngn family hsband da. Smpi mlm. Mlm tu tok hsbnd warded sbb cucuk insulin dgn perut kosong. Sampai koi2pg gakla berkampung kat hospital. Tp, sy tersangatla mengantuk, nak tahan, tp air mata berjurai2. Automatic. Mmg xtahan sgt dahla. Sy g tdo dlm kete. Then, blk tdo umh nenek sy sbb umh nenek sy dkt sikit ngn hospital. Esok pg,raya ke-2, g hspital lg n blk umah mak mertua kat pengkalan nibong, kg. Gajah. Raya ke-3, g Ipoh! Umah parents sy. :) mkn2 n celebrate birthday adik sy, ayudin. Xtdo sane pon. Blk kg.gjh balik.
Raya ke-4 plg bosan sekali. Hari ni lah. Xde wat mende. Dok je kat umah. Ni sbb bosan la tulis blog ni. Wpon line kat sini, membengkakkan hati, sy gagah jugak maen tenet, sbb da xtau nk wat ape dah. Lg 1 nk cite, spjg ry ni, sy makan... MasyaAllah, xhengat punye mentekedarah. Punyela mkn. Nak bawak diri pon rs berat ni. Hehehhe.
Ok. Smpi sini dulu. Kang kl sy boring, sy hapdet lg. Selamat Hari Raya uollz... :)
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone
Sunday, June 26, 2011
Persoalan Agama: Manusia perlu bijak hadapi pilihan takdir
Persoalan Agama: Manusia perlu bijak hadapi pilihan takdir
Oleh Ustaz Zahazan
bhnews@bharian.com.my
2011/06/26
Soalan:
SEORANG kawan saya bertanya soalan berkaitan dengan takdir dan usaha manusia. Pertanyaannya: "Jika memang benar Allah telah mentakdirkan segala sesuatu terhadap manusia, maka apakah erti penilaian Tuhan terhadap usaha manusia?" Bagaimana jawapan patut saya cakap? Boleh ustaz jelaskan maksud takdir mengikut al-Quran dan hadis.
INSAN KELIRU, Melaka.
Jawapan:
ALHAMDULILLAH Wassolatu wassalam 'ala Rasulillah waba'd. Kalimah takdir diambil daripada kata qaddara yang antara lain bererti memberi qadar atau ukuran. Jika kita berkata: "Allah mentakdirkan", itu bererti "Allah memberikan kadar atau ukuran atau batas tertentu dalam diri, sifat dan kemampuan makhluk-Nya."
Segala sesuatu sama ada kecil atau besar ditetapkan oleh Allah takdir baginya. Allah SWT berfirman dalam surah al-Furqan ayat 2 yang bermaksud: "(Allah) yang menciptakan segala sesuatu lalu Dia menetapkan atasnya Qadar (ketetapan) dengan sesempurnanya." Dalam surah Yasin ayat 38, Allah SWT berfirman: "Matahari beredar di tempat peredarannya. Demikian itulah takdir/ukuran yang ditentukan oleh (Allah) Yang Maha Perkasa lagi Maha Mengetahui."
Peristiwa-peristiwa yang terjadi di alam semesta ini, sama ada dari sudut kejadiannya, dalam kadar/ukuran tertentu, pada tempat dan waktu tertentu, itulah yang dinamakan takdir termasuk manusia. Peristiwa-peristiwa itu berada dalam pengetahuan dan ketentuan Tuhan.
Manusia mempunyai kemampuan terbatas sesuai dengan ukuran yang diberikan Allah kepadanya. Makhluk manusia sebagai contoh tidak dapat terbang. Ini adalah suatu takdir/ukuran batas kemampuan yang dianugerahkan Allah kepadanya. Manusia tidak mampu melampauinya kecuali jika dia menggunakan akalnya untuk mencipta sesuatu alat. Namun begitu, akalnya juga mempunyai ukuran/batas yang tidak mampu dilampaui. Manusia tetap berada di bawah hukum-hukum Allah sehingga segala yang kita lakukan pun tidak terlepas dari hukum-hukum yang mempunyai kadar dan ukuran tertentu.
Hanya kerana hukum itu cukup banyak dan kita diberi kemampuan memilih, tidak seperti matahari dan bulan sebagai contoh. Maka kita dapat memilih yang mana di antara takdir atau ukuran-ukuran yang ditetapkan oleh Allah itu sesuai dengan kita. Pilihan adalah hak kita.
Sebagai contoh ketika di Syam (yang dimaksudkan dengan Syam iaitu Syria, Palestin dan sekitarnya) berlaku wabak. Umar bin al-Khattab yang ketika itu mahu berkunjung ke sana, lalu membatalkan rancangannya. Ketika itu tampil seseorang bertanya: "Apakah kamu lari dari takdir Tuhan? Umar menjawab: "Saya lari dari takdir Tuhan ke takdir-Nya yang lain." Berjangkitnya penyakit adalah berdasarkan hukum-hukum yang ditetapkan-Nya. Bila seseorang tidak menghindari daripadanya, dia akan menerima akibatnya. Akibat yang menimpa itu juga
dinamakan takdir. Bukankah Tuhan telah menganugerahkan kemampuan untuk memilih?
Syurga dan neraka adalah akibat daripada pilihan manusia masing-masing.
Bukankah Allah menegaskan dalam surah al-Balad ayat 10 yang bermaksud: "Kami telah memberikan petunjuk kepadanya (manusia) dua jalan (baik dan buruk)." Begitu juga dalam surah al-Kahfi ayat 29 yang bermaksud: "Katakanlah, kebenaran bersumber dari Tuhanmu, maka siapakah yang ingin (beriman), silakan beriman. Dan siapakah yang ingin (kufur), silakan kufur."
Pilihan itulah yang dinilai Allah dan atas dasarnya, Allah menetapkan balasan dan ganjaran. Allah mengetahui segala sesuatu berlaku, sama ada sebelum, sedang dan akan berlaku. Tetapi pengetahuan ini tidak ada kaitan dengan pilihan manusia. Jika seorang pelajar yang diketahui malas dan tidak akan lulus ujian, apakah pengetahuan guru itu menyebabkan ia tidak lulus? Tentu saja tidak. Begitulah pengetahuan Allah yang meliputi segala sesuatu. Demikianlah, wallahua'lam.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone
Kali ni 4am
Masa kat paloh, sy jd cikgu ganti, jarak umh ke tpt keje 22km sehala. Jalan bengkang-bengkok,selekoh tajam bagai n byk lori kelapa sawit. Tp xda jem. Plg teruk kene follow lori sarat ngn buah sawit. Pastu dtg sini keje kat sri damansara. 27km sehala. Jalan dlm pekan. Traffic lite n traffic jem! Sgt2 stressful! Skrg 47km sehala n kalau ada meeting/taklimat/kursus kat p.indah 72km sehala! Jalan kg yg sempit! Da ssh nk ptg lori berat yg bwk 40km/h sbb double line n mmg xleh ptg sbb byk kete, kl g p.indah ikt hiway tp stil ada jem kat shah alam. Argh~ sgt2 stressful! Sy mmg rs yg driving wat sy sgt pnt! How I Wish my house just nxt to my office mcm sstgh kwn sy. Tp wbp,sy tau, ramai gak yg senasib n lg teruk dr sy.
Semoga sy lbh tabah! Semoga suami dan anak sy jg dpt bsabar dgn sy yg makngai ini. Mereka skrg ni sgt2 memahami. Dan sy sgt besyukur. Thank you ALLAH!
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone
Monday, June 6, 2011
2am
So, esok kene prepare bwk bekal ubt sesema n demam. Hmm.. Br je baek dr chicken pox, sambut selsema pulak. Harap2 xteruk sgt lah. Sbb ajeem pantang gle hdg tsumbat. Amuknye bukan maen. Kte yg ssh hati.
Knp mata xngntok ni. Esk keje pg. Owh. Yg pasti, esk mst ssh nk bgn :D sy ni mmg liat bgn pg. Dr muda2 dl mmg sy sk tdo. Nge~ tp sejak ada nzem, mmg xpnh bgn koi10pg. Koi9 pun dlm sthn skali ja. Sbb nzem ni jns bgn awl. Tdo lmbt pun bgn lmbt jgk. Inilah pengorbanan seorg ibu. Muahahaha..
Nzem skrg da pndi ckp. Tp xlancar la. Sy xbimbang lg. Wpn die ckp byk sy xfhm, tp sy tau yg die bole dan nak becakap. Yelah. Nazeem ni mmg lambat bcakap compare to rakan sebaya die. Tp xpela. Take ur time syg. There's nothing wrong. Best jgk ble die da pndi sembang. Byk aksi2 comel die tambah2 ngn suara yg super cute die tu. Happy sgt! Pnh tu die suruh sy lukis gbr excavator. Sy ckp kat die,sy xpndi lukis. Die ckp "nang je bu" (senang je bu). Kagum gle sy! Byk lg. Tp xdpt fikir pg2 bute ni. Ok lah. Tdo dl. Nanti2 smbng lg. Nite2.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone
Sunday, June 5, 2011
Entry buang masa
Alamak.. da type 1 perenggan dah. Tp, idea belum dtg gak nih. Mungkin sbb belum mandi kot. Hehe~ sy g mandi dulu lah.
Monday, May 30, 2011
♥Home♥Shweet♥HomE♥
Biasalah, bermula dr kat opis la. Kakak kerani cite die baru beli umah. N umah die sgt cantik. Dari situ da ade bibit2 tingin. Pastu, asal cite je kuar cite rumah, asal cite je kuar cite rumah. Then die ade mention yg kalu nak beli umah, harga umah makin naik.. n masa umah tengah dok buat pon harga umah ikut peringkat2.. kalu dapat beli masa open for registration lg bgs. So, secara kebetulan., kawasan yg kitorg dok lalu hari2 tu ade la iklan open for registration. Sy pon cakap,”bg. Jom kite beli umh ni nak?” pastu Mr. Hubby pon mcm.. jomlah.. Developernye adelah company Mr.Hubby dok keje skrg. Cuma, Mr.Hubby keje bidang plantation. So, sure dapat additional discount utk staff kan. Sejak hari tu, iaitu sebulan yg lepas, Mr. Hubby mengambil langkah pertama dengan menelefon developer utk menanyakan harga. Bayangkanla. Banner ape pon xnaik lg. Haha~ Hanya Nampak tapak yg dorg tengah clearkan. Tanah kelapa sawit. Pas call tu, da tau harga n decide2 la nak yg mana. Then, hari lainnye, Mr. Hubby g office developer n tgk sumer. So, die bayar duit booking! Haha~ Mcm mimpi pon ade. Mmg kitorg btol2 go wif the flow lah! Pastu prepare2 document nak wat loan sumer, jupe lawyer sumer dah. Erm.. sy tau mintak je.. sian Mr.Hubby. Die yg kuar duet sumer. Huhu~ Sy mana ada duet. Sumer sy da wat joli. Sigh~ So, skrg, loan da approved!
Alhamdulillah.. Erm.. tau tak.. dalam masa xsampai 3weeks, harga umah yg kitorg beli ni da naik RM40k dari harga yg kitorg beli! Phew~ Nasib booking awal :)
Ni la umahnye. :) I ♥♥♥ it sooooo much! Of course la umah intermediate. xmampu nak beli corner lot. Beza 100k between umah intermediate n corner lot. Umah ni kat Bandar Seri Coalfield. Kat simpang Puncak Alam-Ijok.Coti di hari ISNIN
Sepanjang Nazeem kene chicken pox ni, die xcranky sgt pon. Just, mcm biasa.. nak saya berkepit ngn die jelah. Ada 1 mlm tu je die xleh tdo sbb gatal. Tp, hari lain die ok je. Amazing sgt! Byk sgt bende nak cite. Tp, masa ade sikit je. Owh.. sepanjang Nazeem kene chicken pox ni, die xlalu mkn n minum susu sgt. Seriously, sy xtau knp :( kurus da die.
Papepon, I thank ALLAH sbb bg peluang sy jaga nazeem wpon selang seli dgn MR.Hubby. Sebab sy xkeje ngn company sendiri. Hahah~ kalau keje sendiri selamba je sy amik cuti sampai Nazeem sembuh!

argh.. berparut!!
Tuesday, April 5, 2011
Pencarian kasut bermula
Monday, April 4, 2011
Caring ke?
Sharing is caring!
DVD
Dalam entry yg ini, sy xnak ckp pasal nursery, tp nak ckp pasal masalah die blm pandai cakap. Mcm sy ckp sblm ni, nazeem faham kebanyakan ape yg sy cakap kat die. Just die berat mulut nak sebut. Die lebih suke buat bunyi. Kalau nak mkn ayam, die wat bunyi ayam, nmpk kapal terbang die wat bunyi kapal terbang.. mcm pelik la jugak. Kalau bende tu xde bunyi? Kan ssh sy nak faham ape die nak. Pastu die amuk la kalau xdpt. Pastu, satu hari, masa blogwalking, tersinggahla kat blog ni. Die ade cite pasal dvd ni. Anak die suke tengok. Sgt2 la menarik perhatian sy. Untuk sy cr entry die balik tu, xlaratlah. Kalau ada masa, sy carikan ye. Tp, sy da link kan blog die. So, kwn2 leh baca2 kat situ. Best jugak blog die.
So, sy pon start lah googling tentang dvd tu.. jumpe! Kebetulan weekend tu, Mr. Hubby cuti, so, leh la ajak die g kedai tu. Kalau x, terpaksa beli online je lah. Kitorg g beli kat One Baby World. 1st time g kedai tu sndr. Padahal, kat kedai2 baby lain pon ade. Tp, nak g situ gak sbb mcm best. Mmg best pon. Hilang pertimbangan sekejap masa jejak kaki kat situ. Haha~ sy mmg suke shopping barang2 Nazeem.
Memula nak beli Your baby can read je. tp, rs mcm yg brainy baby tu pon mcm bgs jugak. so, beli je lah.
So, da beli DVD tu, semangat la nak bg die tgk. Org kat kedai tupon ade cakap, slow2, jgn drastic sgt nak paksa2 die. Mmg pon. Sy wat pendekatan, mule2 tgk DVD tu dl..then as a reward, sy akan pasangkan cd lain yg die suke. Sbb hari tu ade beli 3 cd sampingan kat die. Yg 2 tu mmg xberfaedah lsg lah. Tp, Nazeem sgt suke ok. Huhu~
Nak cite sebenarnye, pas tgk DVD ni, Vol 1 je baru (ada 5 dvd sumernye). Dalam seminggu, die tengok sambil main la tapi. Pada suatu hari, die pandai sebut AYAM! Haa…. Bahagia rasanya. Hehe~ so, harap2 pasni, nazeem leh sebut banyak lag perkataan! Hehe~
Nila CD sampingan yg saya beli kat die (sorry, xrotate). Memandangkan die sgt suke kenderaan kat tapak construction, so, rsnye die akan suke la cd ni. ade crane, excavator, lorry.. Mmg pon die suke. Good! xla rugi. kalau x, sblm ni asyik tgk upin & ipin je. haish~
tapi, tau x ape yg die plg suke? yg wat sy hangin seluruh badan sbb die tengok cite ni non-stop.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.





